Nekapotovaný agregát, Líbya

Nekapotovaný agregát, Líbya

1000 kVA agregát pre zálohovanie

 

Agregát MP 1000 P s výkonom 1000 kVA.

Lomnický štít

Lomnický štít

Agregát na najvyššie položenom mieste na Slovensku

 

MP 20 B, 20 kVA nekapotovaný agregát vo výške 2632 mnm, kde jediný prístup je lanovkou alebo vrtulníkom. Agregát je určený na zálohovanie Inšitútu astronómie SAV na Lomnickom štíte.

 

Kogeneračná elektráreň Nitra

Kogeneračná elektráreň Nitra

3,12 MW elektrickej energie a 3,2 MW tepla vyrobí zo zemného plynu KGE Nitra s dvomi kogeneračnými jednotkami MP 2000 M-BCU

Jadrom lokálnej elektrárne, ktorá napája teplom sídlisko Chrenová v krajskom meste Nitra, sú dve kontajnerové kogeneračné jednotky Martin Power s motormi MTU (súčasť skupiny Rolls Royce Power Systems). Najväčšou zaujímavosťou celej elektrárne je, že kogeneračné jednotky spaľujú kombináciu bežného zemné plynu z rozvodov SPP s chudobným zemným plynom z miestneho ložiska. Kogeneračné jednotky pracujú paralelne s rozvodnou sieťou a v prípade výpadku sú bezpečne odstavené za pomoci dieselagregátu MP 30 P.

Dôležitým faktorom pri projekcii a realizácii bolo aj úplné zamedzenie nepriaznivých hlukových a emisných vplyvom na okolitú zástavbu a životné prostredie, a celková revitalizácia brownfieldu po zrútenej mazutovej kotolni s dôrazom na architektonickú hodnotu.

Solárne hybridné systémy, Turkménsko

Solárne hybridné systémy, Turkménsko

Dodávka dvoch systémov kombinujúcich solárnu energiu s energiou z dieselagregátu

 

Hybridný systém je kombinovaný zdroj energie pre externú záťaž AC 230V/50Hz. Hybrid je kombinácia fotovoltaických článkov, batérii a spaľovacieho agregátu, ktorý dodáva výkon striedavo z jednotlivých zdrojov podľa potreby. Eliminuje riziká poklesu výkonu solárnych panelov počas daždivých dní a rozdiely v slenčnom žiarení v jednotlivých ročných obdobiach. Tento systém umožnuje ukladať energiu do batérií, aby znížil čas potrebný na beh generátorového agregátu. Solárne panely, tiež môžu znížiť vybíjanie batérii a tak zredukovať počet nabíjacích a vybíjacích cyklov. Takýto systém je plne autonómny a dokáže predĺžiť životnosť a znížiť spotrebu paliva pre agregát.

Zlatá baňa Kittilä za polárnym kruhom, Fínsko

Zlatá baňa Kittilä za polárnym kruhom, Fínsko

Záložný agregát pre základné systémy najväčšej európskej zlatej bane

 

Agregát MP 2000 M v kontajneri s výkonom 2000 kVA na zálohovanie základných systémov v bani na zlato. Kontajner je vybavený externým chladiacim systémom na streche a vyhrievaním agregátového priestoru. O paralelnú spoluprácu zo sieťou sa stará automatický rozvádzač MP Prallel. V kontajneri je osadená 4200 L dvoplášťová palivová nádrž z možnosťou automatického dopĺňania paliva. Agregát je predohrievaný a predmazávaný pre rýchly štart v pripade potreby. Celý systém je určený do polárnych podmienok pre teploty do -40°C.

 

Ropná plošina v Kaspickom mori

Ropná plošina v Kaspickom mori

2 ks kontajnerových agregátov MP 900 P ako primárny zdroj elektrickej energie na ropnej plošine

 

Agregáty Martin Power s motormi Perkins v špeciálnom vyhotovení podľa noriem pre ropné plošiny slúžia ako hlavný zdroj energie na ťažobnej plošine v Kaspickom mori pri pobreží Turkménska. Vyhotovenie je odolné voči agresívnemu morskému prostrediu a v súlade s internými predpismi zákazníka.

Tepelná elektráreň Yunus Emre, Turecko

Tepelná elektráreň Yunus Emre, Turecko

Najväčší doteraz vyrobený agregát

 

MP 2250 M s výkonom 2250 kVA vyrobený a inštalovaný v tepelnej elektrárni Yunus Emre v Turecku. Agregát je inštalovaný v odhlučnenom kontajneri s externým chladením na streche. Celý agregát slúži na zálohovanie núdzového chladenia elektrárne prí výpadku, prípadne poruche.

Tepelná elektráreň Orapa, Botswana

Tepelná elektráreň Orapa, Botswana

Kontajnerový agregát pre štartovanie tepelnej elektrárne

 

Agregát MP 1000 P s výkonom 1030 kVA osadený v 30′ kontajneri. Agregát slúži ako zdroj energie pri rozbehu tepelnej elektrárne pri meste Orapa v Botswane. V kontajneri je umiestnená 1800 l nádrž s dopĺňaním zvonku. Kontajner bol certifikovaný pre plavbu po mori kvôli preprave na miesto inštalácie. Rezidenčný tlmič na streche kontajnera je zložený z dvoch častí a počas prepravy bol umiestnený vnútri pri motore a palivovej nádrži.